Aanpak
STAP 0: SCOPE
Beginnen bij het begin is de beste eerste stap die je kan nemen. We zetten ons samen aan tafel om te gaan kijken waar jouw bedrijf staat op vlak van marketing. We bepalen samen waar we ons op gaan focussen en welke stappen we samen gaan nemen.
STAP 1: Strategie bepalen
Een schip heeft een richting nodig en een bedrijf een strategie. Een strategie zorgt ervoor dat je weet waar je bedrijf staat en waar het naar toe gaat. We duiken samen diep in je bedrijf, je klanten en je concurrentie om de weg vooruit te bepalen.
STAP 2: Creatief concept
Creativiteit kan je investering tot wel 20 keer rendabeler maken dan een niet creatieve campagne. Om met dezelfde saaie boodschap evenveel effect te bereiken, moet je mediabudget al snel met 160% stijgen.
Lees er meer over in de whitepaper van het ACC.
STAP 3: funnel bouwen
95% van de mensen kent je bedrijf en je product niet en is dus nog niet klaar om te kopen. En deze mensen gaan niet door 1 post op social media plots wel klaar zijn. We zetten een funnel op om ervoor te zorgen dat deze mensen je bedrijf leren kennen en klaargestoomd worden om je product te kopen.
STAP 4: Content maken
Een concept is leuk op papier, maar moet ook zichtbaar worden voor je doelgroep. Tijd om de nodige beelden, teksten, video’s, … te maken om jou en jouw bedrijf aan de wijde wereld kenbaar te maken.
STAP 5: Posten, adverteren, flyeren en meer
Alle mooie beelden, straffe teksten en leuke video’s zijn leuk om op een harde schijf in je schuif te hebben, maar nog leuker om aan je potentiële klanten te laten zien. En wat nog leuker is, is dat deze potentiële klanten door deze beelden ook écht klant worden.
STAP 6: EVALUEREN EN Bijsturen
Je marketing kan nog zo goed uitgedacht zijn, evalueren en bijsturen is altijd nodig. Mensen en markten veranderen nu eenmaal. Door te gaan meten, weten we hoe we moeten bijsturen om jouw marketing nog verder te optimaliseren.